1. 3. 2016

Špaldovo - celozrnná vianočka

Priznám sa, ja veľmi kysnuté cesto nerobievam, ale chcela som vyskúšať verziu s celozrnnou múkou. Celej rodine a hlavne našej malej veľmi chutilo, ledva som stihla zabaliť nejaké kúsky na ráno :)ale bez hrozienok, bez orechov, naše dieťa má rado čisté - ako ona hovorieva.
Bála som sa tej celozrnnej múky, na budúce by som dala kľudne pol na pol.

 Pridávam recept:



300g hladkej špaldovej múky
100 g BIO celozrnnej špaldovej hladkej múky...
300ml vlažného mlieka (kravské alebo rastlinné)
1/2 sušeného droždia
5 PL roztopeného 82% masla
80g trstinového cukru
1 PL vanilkového extraktu (alebo 1 vanilkový struk)
1 vajce (môžete vynechať)
štipka morskej soli
1 žĺtko na potretie

Postup:
Do vlažného mlieka pridáme cukor a sušené droždie, málinko zamiešame a necháme 15 minút nakysnúť.
V druhej miske zmiešame múky, maslo, vanilku, štipku soli, pridáme kvások a vajíčko. Rukou spracujeme cesto, kým sa nám bude zdať celistvé a bude sa menej lepiť na kraj misky. Potom necháme nakysnúť cca 60 minúť. Po nakysnutí som nakrojila cesto na 4 časti, tri som zaplietla, tú poslednú časť som tiež rozdelila na tri časti a menší vrkôčik dala na vrch pletenca. Ešte som potrela pletenec žĺtkom. Piekla pri 200 C prvých 10 minút, potom znížila teplotu na 135 - 140 C a piekla ďalších 50 minút.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára