8. 5. 2016

Oškvarkové mini pagáčiky

Moja maminka mi nadelila nejaké oškvarky, ktoré teda moc s manželom nemusíme. Vyše týždňa som ich ignorovala v chladničke a v sobotu večer som našla ešte nejakú energiu a pripravila si cestíčko na oškvarkové pagáče.
Žiadne hodinové kysnutie a kysnutie pri prekladoch, kde, Timi všetko zmiešala, vyvaľkala, vykrojila pagáčiky a nechala ich pokojne na chladnom mieste prikryté fóliou spinkať. Ráno pekne natrela vajcom a šup sa do trúby. Čerstvé pagáčiky na raňajky :) jupíííí a mala som spokojné brušká doma. Mňam - neznášam písať slovíčko mňam, ale naozaj boli výborné!




Čítať recept a postup tu:




400 g hladkej špaldovej múky
100 g hladkej celozrnnej múky
1 čerstvé droždie
250 ml mlieko izbovej teploty
1 čl trstinový cukor
1 PL + 1 bravčového tuku
1 vajce
200 g mleté oškvarky

Múku celozrnnú aj hladkú so soľou zmiešame, urobíme jamku v múke a do jamky pridáme rozdrobené čerstvé droždie a posypeme cukrom. Zalejeme mliekom, počkáme 2-3 minútky, času nemáme :) a pridáme vajíčko a 1 PL bravčovú masť.
Cesto veľmi ľahko spracujete, ak treba pridajte trošku mlieka. Cesto vyvaľkáte a potriete rozpustenou masťou, potom ho preložíte zhora nadol a zľava doprava potom zprava doľava. S znova vyvaľkáte, ak chcete potrite znova masťou, a zopakujte postup, ak sa vám nechce, tak pridajte pomleté oškvarky na vyvaľkané cesto a znova preložte podľa postupu. Rozvaľkajte na hrúbku akú chcete, ideál tak 2 cm. Ja mám také oškvarkové toliariky, vyvaľkala som na 1 cm hrúbku.
Ok, preložte koľko krát chcete, podľa mňa ak preložíte len 3x, bude fajn, niekto prekladá aj 5 x.  Tak ako som už písala. Cesto nekyslo ani minútu. Potom , čo som posledný krát vyvaľkala cesto, vykrojila som pagáčiky, naukladala na plech vyložený papierom na pečenie, prikryla fóliou a dala do špajze na celú noc. Môžete dať aj do chladničky. Do rána vám pagáčiky nakysnú, už ich stačí potrieť vajíčkom a šup s nimi do rúry, na 200 stupňov cca 17 minút.
Ufff - dúfam, že som dala dobre ten opis, keby niečo, ozvite sa :)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára