19. 1. 2016

Tekvicové krekry




Priala som si chrumkať niečo zdravšie pri víne a keďže zásoby tekvicových semiačok ešte zvýšili, našla som kopec verzií na domáce zdravé krekry. Prikladám teda moju verziu.

Potrebujeme, cca na 1 veľký a 1 menší plech:

250 g ľanových semienok
100 g tekvicových semienok
100 g slnečnicových semienok
100 g sezamových semienoksoľ podľa chuti a ja som pridala aj sušené chilli











Zmiešame semienka, prilejeme vodu, s týmto som mala problém, vôbec som nevedela koľko,
nesmiete dať príliš veľa vody, ale ani príliš málo, ja som zaliala tesne nad povrch semienok a nechala aj pol dňa odstáť. Potom ochuťte a vylejte zmes na plech vyložený papierom na pečenie. Zmes by mala byť taká slizká.  Nedávajte veľmi  v hrubej vrstve, aby sa vám to nesušilo príliš dlho. Ja som to sušila pri 70 °C cca aj vyše 3 hodiny, po hodine som vybrala a urobila rezy na hmote, aby sa potom dali krekry pekne krájať. Zvláštne sa mi zvlnili. Zo spodu boli vlhké, tak som ich obrátila a sušila ešte pol hodinku, samy uvidíte, závisí aj od trúby.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára